Ілон Маск "не має уявлення, як створити акумулятор".


Засновник та керівник компанії CATL, одного з провідних світових виробників акумуляторів, висловив думку, що технологія 4860, розроблена Ілоном Маском, не зможе досягти успіху. Робін Зенг поділився цими міркуваннями під час інтерв'ю з Reuters, в якому також розглянув можливості відкриття заводу CATL у США для виготовлення акумуляторів для таких автогігантів, як Ford і Tesla.

CATL вже постачає Tesla акумулятори для автомобілів, вироблених на її заводі в Шанхаї, і має угоду з виробником електромобілів про ліцензування технології CATL для виробництва акумуляторів у Неваді. Але Tesla роками заявляла, що інноваційна циліндрична батарея власної розробки стане ключем до збільшення дальності пробігу і зниження вартості її автомобілів. За деякими оцінками, батареї складають близько 30% вартості електромобіля. У 2020 році Маск проголосив, що батарея 4860 від Tesla буде на 10-20% дешевшою у виробництві і забезпечить п'ятикратне збільшення ємності.

Багато джерел вказують на те, що Tesla стикається з труднощами в удосконаленні батареї 4860, яка в даний час використовується в Cybertruck та інших моделях. За інформацією видання The Information, в останніх місяцях Ілон Маск активно закликав інженерів знизити витрати і вирішити технічну проблему, яка призводить до руйнування батарей під час їх експлуатації. Інші виклики включали розширення застосування технології сухого покриття електродів, що наносяться на батареї за допомогою великих валиків. Однак, як стало відомо, швидкість руху валиків викликала проблеми з температурою зв'язуючих матеріалів.

"Ми мали досить інтенсивну дискусію, і я продемонстрував йому свої аргументи", - розповів Зенг у інтерв'ю агентству Reuters про свіжу зустріч із Маском. "Він залишався спокійним. Йому не вистачає знань у сфері виготовлення акумуляторів. Це ж електрохімія. Він відмінно розуміється на мікросхемах, програмному забезпеченні, апаратних засобах та механіці". Зенг позитивно оцінив автономну стратегію Маска, яка передбачає використання камер і штучного інтелекту замість дорожчих лідарних систем, що викликає суперечки у світі безпілотного водіння.

CATL, або Contemporary Amperex Technology Co, займається виготовленням акумуляторів для Tesla в Китаї, а також для Ford у США. Фірма застосовує класичну технологію акумуляторів LFP, яка, хоча і не гарантує такого ж запасу ходу, як новітні батареї 4860 від Tesla, проте може бути вироблена у великих обсягах вже сьогодні.

Reuters не наводить жодних подробиць міркувань Зенга, і що б ви не думали про Маска, він доволі часто доводить скептикам, що вони помиляються. Зенг і його китайський конкурент BYD стали домінуючими у світі акумуляторів для електромобілів, а BYD виробляє власні електромобілі, швидко ставши одним з найбільших виробників електромобілів у світі. Цей успіх, можливо, робить Зенга дещо самозаспокійливим.

Related posts