Фахівці поділилися думками про важливість літніх шкіл у формуванні молодих науковців
Літо — це час не тільки для релаксу, але й для професійного зростання. Професор кафедри комп'ютерних наук та інформаційних технологій факультету прикладних наук УКУ Олексій Ігнатенко разом із першим проректором УКУ Ярославом Притулою у статті "Феномен літніх шкіл, або Наука про дані для молодих учених" акцентують увагу на важливій ролі літніх шкіл у формуванні та успіху молодих науковців.
Автори статті наголошують, що літні школи дають змогу не лише здобути знання, але й можливість молодим вченим спілкуватися з колегами з різних сфер, що сприятиме налагодженню співпраці та нетворкінгу. Це в подальшому може допомогти науковцям створювати спільні дослідницькі проєкти.
"Літні школи зазвичай пропонують як лекційні заняття, так і практичні сесії, орієнтовані на вдосконалення наукового спілкування та творчих здібностей. Оволодіння цими навичками є ключовим для досягнення успіху в науковій кар'єрі", - зазначено в повідомленні.
Притула та Ігнатенко стверджують, що у таких навчальних закладах молоді вчені мають можливість отримати знання від досвідчених фахівців про новітні методики досліджень, сучасні тенденції та наукові інновації. Співпраця, зокрема з іноземними старшими науковцями, забезпечує цінну наставницьку підтримку і слугує прикладом успішних рольових моделей для молодих дослідників. Це допомагає їм краще орієнтуватися у викликах академічного середовища, розвивати свою кар'єру та формувати власні напрями наукових досліджень.
"Згідно з ученими, літні школи, хоча й не завжди, але часто збирають дослідників із різних сфер, стимулюючи міждисциплінарну співпрацю та взаємний обмін ідеями. Таке знайомство з різноманітними поглядами допомагає створити спільну мову між представниками різних галузей, що нерідко призводить до появи інноваційних дослідницьких методів."
Автори наводять приклад наукової літньої школи, такої як Львівська літня школа з наук про дані (Lviv Data Science Summer School).