5 міст по всьому світу, де штучний інтелект трансформує повсякденне життя
Буенос-Айрес (універсальний чат-бот) можна перефразувати так: "Чат-бот універсального типу «Буенос-Айрес»".
Столиця Аргентини випередила час, запустивши свій чат-бот у 2019 році. "Boti" розвивався разом із генеративним ШІ, досягнувши рекорду в 11 мільйонів розмов у січні 2022 року, щоб стати "переважним каналом для громадян".
Він служив офіційним урядовим каналом для тестування та вакцинації під час пандемії, але тепер розширив свою сферу діяльності, включивши такі послуги, як прокат велосипедів та соціальне обслуговування.
Сінгапур став першим у світі містом-державою, яке створило цифровий двійник — віртуальну репліку самого себе. І тепер, завдяки урядовій ініціативі, започаткованій минулого року, місто розробило понад 100 рішень, що ґрунтуються на технологіях генеративного штучного інтелекту.
Один із способів застосування полягає в тому, що викладачі можуть оперативно створювати нові навчальні матеріали, а інший варіант — це чат-бот, призначений для громадських центрів.
Незважаючи на те, що багато країн світу обирають обережний підхід до штучного інтелекту та запроваджують різноманітні обмеження, уряд Сінгапуру активно прагне використати цю технологію на повну потужність. Наприкінці 2023 року він анонсував оновлену Національну стратегію ШІ, яка акцентує увагу на "методах інтеграції штучного інтелекту в економіку Сінгапуру".
Враховуючи це, дослідницька група, що складається з 17 професорів Массачусетського технологічного інституту (MIT), проводить вивчення "взаємодії між людьми і технологіями", розширюючи вже наявні проекти штучного інтелекту в міській державі.
Обробка природної мови - основа чат-ботів генеративного ШІ, таких як ChatGPT - використовує дані слів для створення нових лінгвістичних зв'язків. Тепер дослідницький проект в університеті Амстердама змінює слова на молекули для створення нових стійких матеріалів.
Застосування генеративного підходу до матеріалів "стосується саме того, що ми робимо як хіміки", каже Бернд Енсінг, провідний професор проекту "Штучний інтелект для стійких молекул та матеріалів" (AI4SMM).
"Ми створюємо нові молекули та нові матеріали. Використання ШІ для допомоги нам у цьому чи навіть для виконання цього за нас змінить те, як ми займаємося наукою", - заявив він.
Команда AI4SMM спочатку зосереджена на створенні солей для зберігання енергії, стійкої сталі, безпечного пластику та нових рослинних білків.
Амстердам розробляє рішення для стійкого майбутнього (фото: Rockwool)
Автономні транспортні засоби вже проходили різноманітні випробування з різними результатами. Наразі в штаті Техас, між містами Даллас і Х'юстон, проводяться тести нового покоління самохідних вантажівок. Ці транспортні засоби використовують технології генеративного штучного інтелекту для покращення своїх навичок.
У той час як "стандартний" автономний автомобіль використовуватиме дані та зображення для планування маршрутів та виявлення об'єктів, нова система - Copilot4D - навчена на лідарних датчиках, які можуть визначати відстань до об'єкта та "постійно візуалізувати тривимірну карту оточення транспортного засобу", згідно з MIT Technology Review.
Це вказує на те, що автомобіль здатний робити прогнози щодо подій, які можуть відбутися протягом наступних 10 секунд, що дозволяє йому передбачити можливі проблеми.
Ракель Уртасун, генеральний директор Waabi, компанії з автономного водіння, що стоїть за цим нововведенням, каже, що їхній "орієнтований на ШІ" підхід означає, що система "вчиться на даних", а не повинна бути "навчена реакціям на конкретні ситуації".
Якщо ці транспортні засоби, що використовують технології генеративного штучного інтелекту, виявляться більш безпечними та надійними порівняно з попередніми моделями, то це може стати рішенням для ряду проблем, таких як затримки в ланцюгах постачання, викиди CO2 та брак робочої сили.
Автомобіль без водія від GM Cruise (зображення: Dallas Morning News)
Американський місто Бостон прагне створити більш комфортне середовище для велосипедистів, і місцеві планувальники звернули увагу на Копенгаген в Європі як на зразок для наслідування.
Однак місцеві мешканці занепокоєні тим, яким чином ці зміни можуть позначитися на їхньому місті, і не кожен з них має можливість перетнути Атлантику, аби зрозуміти, як це може виглядати. Тепер генеративний штучний інтелект надає бостонцям можливість уявити це.
"Використовуючи генеративний штучний інтелект, ми здатні інтегрувати копенгагенський стиль велосипедної інфраструктури в бостонське середовище, що дозволяє мешканцям міста отримати чітке уявлення про те, яким може стати наш мегаполіс за умови розвитку та впровадження велосипедної мережі," - зазначив Цзіньхуа Чжао, професор кафедри міст і транспорту Массачусетського технологічного інституту.